کاربرد سوله طبقاتی
نوشته شده توسط : علیرضا چوپانیان

سوله ها را از نظر ظاهری می توان به دو دسته سوله مسطح و سوله طبقاتی تقسیم کرد. که هرکدام متناسب با نوع کاربری و انتظارات کارفرما در جای صحیح خود مورد بهره برداری قرار می گیرند. در اصل آن چیزی که سبب بهبود برقراری ارتباط سیستم تولید و چیدمان ماشین آلات می گردد، استفاده از  سوله ها می باشد.

در واقع سوله یک استراکچر فلزی با دهانه عریض و ارتفاع بالا است، که فضای وسیعی را جهت فرایند تولید فراهم می سازد. به همین جهت می توان در صورت لزوم به جای سوله مسطح اقدام به ساخت سوله طبقاتی نمود. از جمله کاربردهای سوله طبقاتی ایجاد یک فضای مدیریتی جدا از فضای کارخانه، اما در عین حال در همان مکان می باشد. در این مواقع طبقه زیرین محل قرار گیری ماشین آلات و طبقه دوم محل قرار گیری اتاق مدیریت، اتاق دوربین و سیستم امنیتی و اتاق کنترل دستگاه ها در صورت وجود کنترل از راه دور می باشد.

 

گزینه دیگری که موجب ساخت سوله طبقاتی می شود، این است که به هنگام ساخت سوله مدیران با محدود بودن زمین مواجه می شوند، یعنی متراژ مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید کارخانه از متراژ زمین زیر ساخت پروژه بیشتر می باشد،و خرید زمین بزرگتری نیز ممکن نیست. در این هنگام بهترین گزینه در زمینه سوله سازی، انتخاب سوله طبقاتی می باشد. این سازه ها می توانند با فراهم سازی محیط وسیع و مناسب در انواع کاربری های سوله صنعتی ، کارگاهی و ... مورد استفاده قرار گیرند. همچنین جهت ساخت سوله تالار عروسی نیز یک انتخاب به صرفه و خوب است.

همانگونه که گفته شد سوله طبقاتی برای بسیاری از کاربری ها و در زمینه های بسیار کاربرد دارد، دیگر کاربرد قابل توجه آن استفاده به عنوان سوله ورزشی می باشد. زیرا فضای مناسب جهت افتتاح سالن های چند منظوره ورزشی را فراهم می آورد.





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: